NEXTLEVEL ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ  Αθήνα | Θεσσαλονίκη | Κύπρος ✆ 211 0139949

NEXTLEVEL ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ  Αθήνα | Θεσσαλονίκη | Κύπρος ✆ 211 0139949

▼ ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟ ''SITE'' Βρίσκεστε στην παλιά μας ιστοσελίδα

Ευκαιρίες για αλλαγή ή ανακαίνιση ανελκυστήρα

Ανεβάστε την αξία του ακινήτου σας ανακαινίζοντας τον ανελκυστήρα σας, ειδικά αυτή την εποχή που σημειώνεται πάγωμα τιμών λόγω της κρίσης και της πτώσης στη συγκεκριμένη αγορά τουλάχιστον κατά 40%. Στην αγορά θα συναντήσετε μεγάλη ποικιλία όσον αφορά τα υλικά και τους μηχανισμούς στους ανελκυστήρες είτε προχωρήσετε σε μερική είτε σε ολική αντικατάσταση. 

 

 


Η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει κάνει σύσταση προς τη χώρα μας για αναβάθμιση των ανελκυστήρων προκειμένου να παρέχουν ασφάλεια στους χρήστες και η Ελλάδα είχε μεταθέσει πολλές φορές την ημερομηνία για την υποχρεωτική αναβάθμιση των ανελκυστήρων στις κατοικίες, η οποία έχει λήξει (για ανελκυστήρες άνω των 30 ετών στις 30.12.2010 και για άνω των 20 ετών στις 31.12.2011). Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών, Εγκαταστατών, Συντηρητών Ανελκυστήρων κ. Γ. Βλασόπουλο ότι όποιες πολυκατοικίες δεν έχουν προχωρήσει σε αναβάθμιση του ανελκυστήρα τους έχουν κυρώσεις σύμφωνα με τον νόμο. Αυτή την περίοδο, η Ομοσπονδία βρίσκεται σε συζητήσεις με το υπουργείο Ανταγωνισμού προκειμένου να ανανεώσουν τις ημερομηνίες που έληξαν για την αναβάθμιση των ανελκυστήρων, καθώς πολλοί ιδιοκτήτες ακινήτων δεν έχουν προβεί στις απαραίτητες ενέργειες. 

Οσον αφορά την απαραίτητη αναβάθμιση που ορίζει ο νόμος για τους ανελκυστήρες, σύμφωνα με τον κ. Βλασόπουλο, περιλαμβάνει διάφορα σημεία που σχετίζονται με την ασφάλεια, όπως κλείθρα με προμανδάλωση, περιοριστήρα ταχύτητας, επικαθήσεις απορρόφησης πρόσκρουσης, φωτισμό ασφαλείας εντός θαλάμων κ.ά. 

Πέραν της αναβάθμισης των βασικών και αναγκαίων στοιχείων, σε έναν ανελκυστήρα μπορείτε να προχωρήσετε και σε ολική ανακαίνιση αν έχετε την οικονομική δυνατότητα και επιθυμείτε μια ριζική αλλαγή με την οποία θα εκμεταλλευθείτε τα οφέλη από την αντικατάσταση του παλαιού σας ασανσέρ. 

Μερικά από τα οφέλη της ολικής αντικατάστασης, σύμφωνα με κατασκευαστικές και εμπορικές εταιρείες ανελκυστήρων, είναι η απόλυτη συμβατότητα των υποσυστημάτων και η άριστη λειτουργία του ανελκυστήρα, η μειωμένη φθορά των καινούργιων εξαρτημάτων εφόσον δεν υπάρχει συνεργασία με προηγούμενης γενιάς τεχνολογίας εξαρτήματα κ.ά. Πάντως, η συντήρηση του ανελκυστήρα πρέπει να γίνεται μία φορά τον μήνα. 

Σημειώνεται ότι η τάση που κυκλοφορεί αυτή την εποχή είναι τα οικολογικά ασανσέρ που προσφέρουν χαμηλή κατανάλωση και οικονομία. Επίσης, υπάρχει μεγάλη ποικιλία στα υλικά και στη διακόσμηση, στους τύπους θυρών, μηχανισμών κ.ά., που φυσικά σχετίζονται και με το οικονομικό αντίτιμο που θέλετε να καταβάλετε. 

Από τότε που ο άνθρωπος άρχισε να ζει σε ψηλά κτίρια αντιμετώπισε το πρόβλημα της κάθετης διακίνησης ανθρώπων και φορτίων. Αρχαιολογικές ανασκαφές έδειξαν ότι από την εποχή της αρχαίας Ρώμης οι άνθρωποι ανυψώνονταν πάνω σε πλατφόρμες δεμένες με σχοινιά που τραβούσαν οι δούλοι αιχμάλωτοι των Ρωμαίων. Στο Θιβέτ και στα δικά μας Μετέωρα άνθρωποι ή εμπορεύματα ανυψώνονταν μέσα σε καλάθια σε μεγάλα ύψη. Τα πρωτόγονα αυτά μέσα κατακόρυφης μεταφοράς είχαν πολύ σημαντικό μειονέκτημα ότι αν έσπαγε το σχοινί οι διακινούμενοι έπεφταν χωρίς πιθανότητα σωτηρίας. 

Η ιστορία του σύγχρονου ανελκυστήρα αρχίζει με την εφαρμογή της ασφαλιστικής διάταξης αρπάγης, που αποκλείει την περίπτωση ελεύθερης πτώσης του θαλαμίσκου. Το 1852 στην Αμερική ο Ε.G. Otis εμπρός στα έντρομα μάτια των παρατηρητών έκοψε τα σχοινιά της πλατφόρμας πάνω στην οποία στεκόταν. Η πλατφόρμα άρχισε να πέφτει και ξαφνικά σταμάτησε ακαριαία. Είχε λειτουργήσει η συσκευή αρπάγης. Από τότε η τεχνολογία στον τομέα των ανελκυστήρων έκανε τεράστια άλματα. Το 1857 εγκαθίσταται στη Νέα Υόρκη ο πρώτος ανελκυστήρας για χρήση από το κοινό. Εκινείτο με ατμομηχανή που έκαιγε κάρβουνο. 

Το 1870 λειτούργησαν στη Νέα Υόρκη οι πρώτοι υδραυλικοί ανελκυστήρες. Το 1889 στο κτίριο Demarest της Νέας Υόρκης λειτούργησε ο πρώτος ηλεκτρικός ανελκυστήρας, ενώ το 1894 στην ίδια πόλη λειτούργησε ο πρώτος ανελκυστήρας με κουμπιά κλήσης και χωρίς οδηγό. Το 1900 παρουσιάστηκε η πρώτη κυλιόμενη κλίμακα στη Διεθνή Εκθεση των Παρισίων και το 1903 λειτούργησε ο πρώτος ανελκυστήρας με τροχαλία τριβής (όχι τύμπανο) και αντίβαρο, δηλαδή σε μια μορφή όπως περίπου τον ξέρουμε σήμερα. 

Η Ελλάδα κατέχει αναλογικά του πληθυσμού της την πρώτη θέση στην Ευρώπη όσον αφορά τους υπό λειτουργία ανελκυστήρες. Το επίπεδο της ασφάλειας των περίπου 450.000 ανελκυστήρων που λειτουργούν σήμερα στη χώρα μας ποικίλλει και εξαρτάται κυρίως από την εποχή της εγκατάστασης του κάθε ανελκυστήρα. Περίπου οι μισοί εξ αυτών είναι εγκατεστημένοι πριν από τουλάχιστον 20-25 χρόνια και είναι λογικό να μην υπάρχει το επιθυμητό επίπεδο ασφάλειας. Αν εξαιρεθούν οι ανελκυστήρες που εγκαταστάθηκαν μετά το 1999, οι οποίοι πληρούν τις απαιτήσεις της κοινής ευρωπαϊκής νομοθεσίας, εκτιμάται ότι οι υπόλοιποι χρήζουν άμεσων βελτιώσεων. 

Αντίστοιχα, στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες επικρατεί μια ανάλογη κατάσταση. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, από τους περίπου 4.200.000 ανελκυστήρες που λειτουργούν στην επικράτεια της ΕΕ το 50% έχει εγκατασταθεί πριν από τα μέσα της δεκαετίας του 1980. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με ατυχήματα που προκλήθηκαν, αρκετά εκ των οποίων ήταν δυστυχώς μοιραία, οδήγησε την ΕΕ στην εκπόνηση μέσω της σχετικής ευρωπαϊκής επιτροπής του προτύπου ΕΝ 81-80 (Κανόνες για τη βελτίωση της ασφάλειας σε υφιστάμενους ανελκυστήρες), το οποίο παραθέτει 74 κινδύνους που εγκυμονούν οι παλαιές εγκαταστάσεις καθώς και τον ενδεδειγμένο τρόπο επίλυσης τους. Ηδη τα περισσότερα κράτη-μέλη έχουν επιβάλει εθνική νομοθεσία στην κατεύθυνση αυτή. 

 

Σύγχρονη καμπίνα


Αν ανακαινίσετε τον ανελκυστήρα στην πολυκατοικία σας μπορείτε να προσθέστε διάφορα στοιχεία, σύμφωνα με κατασκευαστικές και εμπορικές εταιρείες ανελκυστήρων, έτσι ώστε να παρέχει ασφάλεια και να εκμοντερνιστεί: 

- Να υπάρχει φωτισμός ασφαλείας στον θάλαμο του ανελκυστήρα για περιπτώσεις διακοπής ρεύματος.
- Ο ανελκυστήρας να διαθέτει το κατάλληλο σύστημα συναγερμού για να μπορούν οι επιβάτες να ζητήσουν βοήθεια σε περίπτωση εγκλωβισμού τους.
- Ο ανελκυστήρας να διαθέτει συσκευή αρπάγης και περιοριστή ταχύτητας, για να αποφευχθεί η ανεξέλεγκτη πτώση του θαλάμου σε περίπτωση κακής λειτουργίας.
- Ο ανελκυστήρας να διαθέτει πόρτα θαλάμου για να εξαλειφθεί ο κίνδυνος τραυματισμού των επιβατών λόγω επαφής τους με τα τοιχώματα του φρεατίου.
- Οι πόρτες κάθε ορόφου να ασφαλίζουν με κατάλληλες και πιστοποιημένες κλειδαριές όταν ο θάλαμος του ανελκυστήρα απουσιάζει για να μην κινδυνεύουν οι επιβάτες να πέσουν στο κενό. 
- Το φρεάτιο του ανελκυστήρα να είναι πλήρως κλειστό ή να προστατεύεται από κατάλληλο πλέγμα. 

 

10 συμβουλές για ασφαλή λειτουργία

1. Φροντίστε για τη νόμιμη και ασφαλή λειτουργία του ανελκυστήρα σας.
2. Χρησιμοποιήστε για την εγκατάστασή του νόμιμο συνεργείο εγκατάστασης.
3. Αναθέστε τη συντήρησή του σε νόμιμο συνεργείο συντήρησης.
4. Φροντίστε ο φορέας που θα χρησιμοποιήσετε για τον έλεγχο του ανελκυστήρα σας να είναι της δικής σας εμπιστοσύνης και επιλογής και όχι απαραίτητα του εγκαταστάτη ή του συντηρητή σας.
5. Ελέγχετε ότι η συντήρηση του ανελκυστήρα σας γίνεται πράγματι σε τακτά χρονικά διαστήματα.
6. Φροντίστε για την ασφαλή χρήση τού ανελκυστήρα από όσους τον χρησιμοποιούν και μην ξεχνάτε ότι ο συντηρητής δεν είναι πάντοτε στον χώρο λειτουργίας του.
7. Ειδοποιήστε αμέσως τον συντηρητή σας ή και τον φορέα ελέγχου αν παρατηρηθούν προβλήματα στη λειτουργία του ανελκυστήρα.
8. Ζητάτε πάντοτε τόσο ο ανελκυστήρας σας όσο και τα προϊόντα και τα εξαρτήματα που τοποθετούνται στον ανελκυστήρα να φέρουν τις κατάλληλες σημάνσεις προέλευσης και ποιότητας.
9. Επιλέγετε πάντοτε τον καλύτερο εγκαταστάτη, συντηρητή και φορέα ελέγχου – η οικονομικότερη λύση δεν είναι πάντα και η καλύτερη.
10. Να θυμάστε πάντοτε ότι ο εγκαταστάτης, ο συντηρητής και ο ελεγκτής είναι συνεργάτες σας για την ασφάλειά σας.

 

 

 

 

 
ΤΗΛΕΦΩΝΟ : 211 0139 949 - ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ : 697 0080 989
 
NEXTLEVEL ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ Copyright ©

Blog Stats

  • Total posts(618)
  • Total comments(45)

Forgot your password?